CURS METODICA PROFESORI/MAISTRI

TITULARIZARE/DEFINITIVAT/GRAD 2

12 ORE- 220 LEI

 

  • Cursul se adresează profesorilor/maistrilor care au în programa de examen temele din curs (matematica, istorie, geografie, economie, psihologie, tehnic etc.);
  • Cursul are 12 de ore și se desfășoară pe ZOOM, pe parcursul a trei zile;
  • Program orientativ: vineri 16.00-20.00, sambata si duminica 8.00-12.00;
  • Suportul de curs se trimite pe mail;
  • In curs se fac aplicatii practice, cu exemple concrete si rezolvari de subiecte din anii anteriori, pe baza prezentarilor si explicatiilor oferite de formator;
  • Profesorii care susțin gradul 2 primesc și suport de curs pentru psihopedagogie;
  • Cursurile se desfasoara in perioada IANUARIE-IUNIE;
  • Persoanele inscrise sunt sunate cu o saptamana inanta de curs, cand se formeaza grupa, pentru detalii legate de plata si program.

 

 

STRUCTURA CURS

 

Curriculum scolar - Componentele curriculumului scolar: plan-cadru (trunchi-comun, curriculum diferentiat, curriculum la decizia scolii), programa scolara, elementele componente ale programei scolare, manuale scolare;

Aplicatii CDS

 

Proiectarea si organizarea instruirii: (planificari, tipuri de lectii);

 

Strategii didactice utilizate in procesul de predare-invatare-evaluare:

  • Metode didactice (clasificare, caracterizare, avantaje si limite);
  • Forme de organizare a activitatii didactice (frontal, pe grupe, individual): clasificare, caracterizare, avantaje si limite;
  • Mijloace de învățămant (tipuri, caracterizare, funcții didactice); integrarea lor în procesul de predare-invatare-evaluare;
  • Informatizarea si invatarea multimedia;
  • Aplicatii: Realizarea de scenarii didactice cu metode, mijloace, forme, dupa modelul de la examen.

 

Evaluarea rezultatelor invatarii

  • Definitii, obiective, caracterizare, functii, tipuri de evaluare;
  • Metode traditionale de evaluare/ Metode complementare(alternative) de evaluare;
  • Tipuri de itemi, instrumete de evaluare;
  • Aplicații: Exemple cu fiecare tip de item;
  • Prezenatre si caracterizare metode de evaluare alternative, folosind sabloane;
  • Scenarii cu metode alternative de evaluare folosite la clasa;

 

Rezolvari de subiecte din anii anteriori