CURS GRADUL 2 EDUCATORI

16 ORE- 270 LEI

 

  • Cursul are 16 ore și se desfășoară pe ZOOM, pe parcursul a patru zile;
  • Orele de curs se tin dupa-amiaza, in cursul saptamanii si dimineata in weekend;
  • In curs se fac aplicatii practice, cu exemple concrete si rezolvari de subiecte din anii anteriori, pe baza prezentarilor si explicatiilor oferite de formator;
  • Suportul de curs se trimite pe mail si contine: CURS LITERATURA PENTRU COPII, CURS METODICA, CURS PSIHOPEDAGOGIE;
  • Cursurile se desfasoara in perioada IANUARIE-IUNIE;
  • Persoanele inscrise sunt sunate cu o saptamana inanta de curs, pentru detalii legate de plata si program.

 

STRUCTURA CURS

 

Metodica

  • Obiectivele educationale in invatamantul prescolar;
  • Continuturi specifice activitatii in gradinita;
  • Aplicații pentru domeniile de continut/ale dezvoltării, pentru activități de învățare pe discipline sau integrate-conform subiectelor model din anii anteriori;
  • Strategii didactice specifice domeniilor de continut;
  • Metode, procedee, mijloace de invatamant;
  • Evaluarea in invatamantul prescolar;
  • Matricea obiective - continuturi;
  • Diferentierea/personalizarea activitatilor cu prescolarii;
  • Repere de evaluare a progreselor înregistrate în dezvoltarea psihofizică a copiilor;
  • Modalități de organizare a grupei pentru activități de învățare;
  • Principalele tipuri de jocuri desfasurate in gradinita (joc de rol, joc didactic, joc de constructie, joc de miscare, joc muzical, etc.);
  • Activități comune, pe grupuri mici și individuale de educare a limbajului la varsta prescolară (importantă, specifică, organizare, conducere și desfășurare): Lectura după imagini; Convorbirea; Povestirea; Jocul didactic; Memorizarea;
  • Particularități ale proiectării, organizări, desfășurării și evaluării activităților educaționale din gradiniță;
  • Valorificarea valentelor formative ale alternativelor educationale utilizate in
  • invatamantul prescolar;
  • Abordari specifice ale copiilor cu CES/Modalitati de implicare a comunitatii pentru sprijinirea actului educational;

 

Pedagogie

  • Problematica educatiei si invatamantului in societatea contemporana;
  • Educabilitatea;
  • Structura și dinamica personalităților copilului prescolar;
  • Sistem de invatamant;
  • Elemente structurale ale curriculum-ului: finalitati/ obiective, continuturi, metode de predare-evaluare focalizate pe invatare si timp de invatare - cu referire la ciclul prescolar;
  • Modalități specifice de organizare a continuturilor în structura curriculum-ului prescolar (disciplinar, interdisciplinar, pluridisciplinar, modular, integrat din perspectiva transdisciplinară);
  • Produsele proiectarii curriculare: plan, programa, proiectul didactic si curriculum suport oficial;
  • Procesul educativ din grădiniță - concept, funcții, structură;
  • Invatarea scolara/Predarea; 
  • Strategii, metode (clasificari si categorii, abordari alternative moderne, aplicatii); moduri de organizare a invatarii (frontal, grupal si individual);
  • Evaluarea - componenta a procesului didactic;
  • Managementul învățării și managementul grupei de prescolari;
  • Comunicarea didactica;
  • Moduri si forme de organizare a activitatii formativ – educative in gradinita;

 

Rezolvare subiecte din anii anteriori