CURS GRADUL 2 EDUCATORI
16 ORE- 270 LEI
- Cursul are 16 ore și se desfășoară pe ZOOM, pe parcursul a patru zile;
- Orele de curs se tin dupa-amiaza, in cursul saptamanii si dimineata in weekend;
- In curs se fac aplicatii practice, cu exemple concrete si rezolvari de subiecte din anii anteriori, pe baza prezentarilor si explicatiilor oferite de formator;
- Suportul de curs se trimite pe mail si contine: CURS LITERATURA PENTRU COPII, CURS METODICA, CURS PSIHOPEDAGOGIE;
- Cursurile se desfasoara in perioada IANUARIE-IUNIE;
- Persoanele inscrise sunt sunate cu o saptamana inanta de curs, pentru detalii legate de plata si program.
STRUCTURA CURS
Metodica
- Obiectivele educationale in invatamantul prescolar;
- Continuturi specifice activitatii in gradinita;
- Aplicații pentru domeniile de continut/ale dezvoltării, pentru activități de învățare pe discipline sau integrate-conform subiectelor model din anii anteriori;
- Strategii didactice specifice domeniilor de continut;
- Metode, procedee, mijloace de invatamant;
- Evaluarea in invatamantul prescolar;
- Matricea obiective - continuturi;
- Diferentierea/personalizarea activitatilor cu prescolarii;
- Repere de evaluare a progreselor înregistrate în dezvoltarea psihofizică a copiilor;
- Modalități de organizare a grupei pentru activități de învățare;
- Principalele tipuri de jocuri desfasurate in gradinita (joc de rol, joc didactic, joc de constructie, joc de miscare, joc muzical, etc.);
- Activități comune, pe grupuri mici și individuale de educare a limbajului la varsta prescolară (importantă, specifică, organizare, conducere și desfășurare): Lectura după imagini; Convorbirea; Povestirea; Jocul didactic; Memorizarea;
- Particularități ale proiectării, organizări, desfășurării și evaluării activităților educaționale din gradiniță;
- Valorificarea valentelor formative ale alternativelor educationale utilizate in
- invatamantul prescolar;
- Abordari specifice ale copiilor cu CES/Modalitati de implicare a comunitatii pentru sprijinirea actului educational;
Pedagogie
- Problematica educatiei si invatamantului in societatea contemporana;
- Educabilitatea;
- Structura și dinamica personalităților copilului prescolar;
- Sistem de invatamant;
- Elemente structurale ale curriculum-ului: finalitati/ obiective, continuturi, metode de predare-evaluare focalizate pe invatare si timp de invatare - cu referire la ciclul prescolar;
- Modalități specifice de organizare a continuturilor în structura curriculum-ului prescolar (disciplinar, interdisciplinar, pluridisciplinar, modular, integrat din perspectiva transdisciplinară);
- Produsele proiectarii curriculare: plan, programa, proiectul didactic si curriculum suport oficial;
- Procesul educativ din grădiniță - concept, funcții, structură;
- Invatarea scolara/Predarea;
- Strategii, metode (clasificari si categorii, abordari alternative moderne, aplicatii); moduri de organizare a invatarii (frontal, grupal si individual);
- Evaluarea - componenta a procesului didactic;
- Managementul învățării și managementul grupei de prescolari;
- Comunicarea didactica;
- Moduri si forme de organizare a activitatii formativ – educative in gradinita;
Rezolvare subiecte din anii anteriori