CURS TITULARIZARE/DEFINITIVAT INVATATORI
20 DE ORE - 330 LEI
- Cursul are 20 de ore și se desfășoară pe ZOOM, pe parcursul la 5 zile;
- Orele de curs se desfasoara dupa-amiaza in cursul saptamanii si dimineata in weekend;
- Suportul de curs se trimite pe mail și contine: curs literatura, curs gramatica, curs metodica, curs matematica, curs pedagogie (titularizare), subiecte rezolvate;
- In curs se fac aplicatii practice, cu exemple concrete si rezolvari de subiecte din anii anteriori, pe baza prezentarilor si explicatiilor oferite de formator;
- Cursurile se desfasoara in perioada IANUARIE-IUNIE;
- Persoanele inscrise sunt sunate cu o saptamana inanta de curs, pentru detalii legate de plata si program.
STRUCTURA CURS
Literatura:
- Genuri și specii – caracteristici;
- Apartenenta la gen, specie;
- Particularitati de constructie a personajului;
- Utilizarea unor sabloane in rezolvarea subiectelor;
- Aplicatii – realizarea de eseuri dupa structura subiectelor de la examen.
Gramatica
- Fonetica – explicații, exemple, reguli și exceptii;
- Semnele de punctuatie si de ortografie – model de explicare a rolului acestora;
- Relatii semantice intre cuvinte;
- Parti de vorbire;
- Parti de propozitie;
- Propozitia si fraza;
- Identificarea posibilelor confuzii la examen;
- Aplicatii – Exercitii;
Metodica /Pedagogie
- Curriculum - Componente: plan-cadru, programa scolara (legatura dintre competente generale, competente specifice si continuturi), manualul scolar (functii, alegerea manualului, etc.);
- Tipuri de curriculum (formal/nonformal/informal; curriculum extins/aprofundat/optional);
- Aplicatii: Curriculum la decizia scolii;
- Tipuri de lectii; momentele lectiei; alegerea metodelor în funcție de momentul lectiei;
- Strategii didactice utilizate in procesul de predare-invatare-evaluare;
- Metode didactice (traditionale/ centrate pe elev) - clasificare, caracterizare, etape, avantaje si limite;
- Forme de organizare a activității didactice: clasificare, caracterizare, avantaje și limite;
- Mijloace de învățămant (tipuri, caracterizare, funcții didactice);
- Aplicatii:
- Realizarea de scenarii didactice cu metode, mijloace și forme de organizare, după modelul subiectelor de la examen; argumentarea alegerii acestora, avantaje, etc.
- Caracterizarea metodelor prezentate: definitie, caracteristici, etape, avantaje, dezavantaje;
- Evaluarea - Definitii, caracterizare, functii;
- Tipuri de itemi – reguli/conditii de proiectare;
- Aplicații: Exemple din fiecare tip de item (matematică și română);
- Tipuri / forme de evaluare (inițială, continuă, finală) - structura eseu pentru abordare la examen;
- Metode de evaluare traditionale (evaluarea orala, scrisa, practica);
- Metode de evaluare alternative (proiect, portofoliu, obs. sistematica, investigatia, autoevaluarea);
- Aplicatii: Prezentare teoretica a metodelor (definitie, etape, avantaje, etc.) si exemplificare practica la clasa.
- Rezolvari de subiecte din anii anteriori