CURS TITULARIZARE/DEFINITIVAT INVATATORI
20 DE ORE - 300 LEI

 

  • Cursul are 20 de ore si se desfasoara pe ZOOM, pe parcursul a 5 zile;
  • Orele de curs se desfasoara dupa-amiaza in cursul saptamanii si dimineata in weekend;
  • Suportul de curs se trimite pe mail si contine: curs literatura, curs gramatica, curs metodica, curs matematica, curs pedagogie (titularizare), subiecte rezolvate;
  • In curs se fac aplicatii practice, cu exemple concrete si rezolvari de subiecte din anii anteriori, pe baza prezentarilor si explicatiilor oferite de formator;
  • Cursurile se desfasoara in perioada IANUARIE-IUNIE;
  • Persoanele inscrise sunt sunate cu o saptamana inante de curs, pentru detalii legate de plata si program.

 

STRUCTURA CURS

 

Literatura:

  • Genuri si specii – caracteristici;
  • Apartenenta la gen, specie;
  • Particularitati de constructie a personajului;
  • Utilizarea unor sabloane in rezolvarea subiectelor;
  • Aplicatii – realizarea de eseuri dupa structura subiectelor de la examen.

 

Gramatica

  • Fonetica – explicatii, exemple, reguli si exceptii;
  • Semnele de punctuatie si de ortografie – model de explicare a rolului acestora;
  • Relatii semantice intre cuvinte;
  • Parti de vorbire;
  • Parti de propozitie;
  • Propozitia si fraza;
  • Identificarea posibilelor confuzii la examen;
  • Aplicatii – Exercitii;

 

Metodica /Pedagogie

  • Curriculum - Componente: plan-cadru, programa scolara (legatura dintre competente generale, competente specifice si continuturi), manualul scolar (functii, alegerea manualului, etc.);
  • Tipuri de curriculum (formal/nonformal/informal; curriculum extins/aprofundat/optional);
  • Aplicatii: Curriculum la decizia scolii;
  • Tipuri de lectii; momentele lectiei; alegerea metodelor in functie de momentul lectiei;
  • Strategii didactice utilizate in procesul de predare-invatare-evaluare;
  • Metode didactice (traditionale/ centrate pe elev) - clasificare, caracterizare, etape, avantaje si limite;
  • Forme de organizare a activitatii didactice: clasificare, caracterizare, avantaje si limite;
  • Mijloace de invatamant (tipuri, caracterizare, functii didactice); 
  • Aplicatii:
    • Realizarea de scenarii didactice cu metode, mijloace si forme de organizare, dupa modelul subiectelor de la examen; argumentarea alegerii acestora, avantaje, etc.
    • Caracterizarea metodelor prezentate: definitie, caracteristici, etape, avantaje, dezavantaje;
  • Evaluarea - Definitii, caracterizare, functii;
  • Tipuri de itemi – reguli/conditii de proiectare;
  • Aplicatii: Exemple din fiecare tip de item (matematica si romana);
  • Tipuri / forme de evaluare (initiala, continua, finala) - structura eseu pentru abordare la examen;
  • Metode de evaluare traditionale (evaluarea orala, scrisa, practica);
  • Metode de evaluare alternative (proiect, portofoliu, obs. sistematica, investigatia, autoevaluarea);
  • Aplicatii: Prezentare teoretica a metodelor (definitie, etape, avantaje, etc.) si exemplificare practica la clasa.
  • Rezolvari de subiecte din anii anteriori